top of page

Marinda Pieron

StroomDenkers & DapperDoeners

 

Denkavontuur
Met kinderen op denkavontuur gaan waarbij hoofd, hart en buik mogen meedoen, vindt Marinda een van de leukste dingen om te doen.
Dit met als doel om (lastige) onderwerpen bespreekbaar te maken en kinderen te laten oefenen met creatief en kritisch denken. Daarbij creëert ze in korte tijd een sfeer van veiligheid en duidelijkheid; binnen deze kaders kunnen de gedachten vrij stromen en uitgewisseld worden en voelen alle deelnemers zich uitgenodigd om mee te doen en gezien en gehoord.
 

Oefenplaats
‘We willen allemaal dat kinderen opgroeien tot gezonde en zelfstandige mensen/burgers. Maar dit gebeurt niet vanzelf! Kinderen moeten kunnen oefenen met vaardigheden die nodig zijn in een democratie zoals; je eigen mening kunnen en durven geven, naar een ander luisteren en je kunnen en willen inleven in een ander. Filosofie is dé manier om hiermee te oefenen’.
 

Achtergrond
Marinda werkte eerder als educatief medewerker basisonderwijs voor een theater en werkt nu al jarenlang met kinderen en gezinnen in aandachtswijken als Sociaal werker - kinderen. In deze functie ontwikkelt en voert ze o.a. programma’s uit op het gebied van dialoogtraining, burgerschapsvorming, sociale vaardigheden en geweldloze communicatie en geeft ze lessen op het basisonderwijs op het gebied van Groepsdynamica, Identiteit en Intolerantie en Mediawijsheid. Daarnaast heeft ze ook ervaring met het lesgeven aan jongeren en jongvolwassenen in de functie van Combinatiefunctionaris Onderwijs op het VO en ROC.

In haar vrije tijd doet ze met veel plezier aan improvisatietheater en volgt ze een opleiding in de Chinese Geneeswijze.
 

Visie
Het kind echt centraal stellen en zorgen dat alle kinderen kunnen meedoen, vindt ze het allerbelangrijkste, waarbij ze vooral kijkt naar de mogelijkheden en talenten van kinderen i.p.v. naar de beperkingen.

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal. In het filosoferen met kinderen komen deze beide werelden samen en dat = een feestje!
 

bottom of page